05 آذر 1398 : 17:59
وسائل ـ آیت الله رشاد: تحول حوزه در گرو تحول فقه و تحول فقه در گرو تولید علوم انسانی است.
04 آذر 1398 : 15:58
وسائل ـ رییس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل بازدید کرد.
11 آبان 1398 : 14:53
وسائل ـ نخستین جلسه از سلسله نشستهای جایگاه فقه حکومتی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی به همت پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل و با همکاری مؤسسات حوزوی در مشهد مقدس برگزار شد.
29 مهر 1398 : 18:39
وسائل ـ حضرت آیت الله خامنه ای: اعتقاد بنده این است که حتما فقیه زن و مجتهد زن لازم داریم و گمان من این است که دماء ثلاثه و امثال اینها را غیر از زن هیچ کس نمیتواند فتوا بدهد. همه فتواها به نظر من بدون آگاهی از موضوع است. ماها همین طور از بَر فتوا میدهیم. زن محرممان یک چیزی به ما میگوید، اگر اهلش باشیم و دنبال کنیم، چیزی از موضوع میفهمیم، بعد ناگهان مسئلهای میآید، میبینیم که یک نوع دیگرش هم هست.
20 مهر 1398 : 18:47
وسائل ـ آیت الله علیدوست: اگر مقاصد در سطح خرد مطرح شود به آن علل شرایع گویند و اگر مباحث به شکل کلی مطرح شود به آن، مقاصد شرع میگویند؛ در این بین نیز نصوصی وجود دارد که مبیّن مقاصد شریعت هستند. در بهرهگیری فقه از مقاصد شریعت نباید مقاصد بسنده بود.
15 مهر 1398 : 16:31
وسائل ـ آیت الله مبلغی: ما سه دانش در فرآیند تحول دانشی در حوزه مشاهده میکنیم؛ دانشهای حامل روش، دانشهای واجد روش و دانشهای منتهی به روش.
13 مهر 1398 : 17:35
وسائل ـ هفتمین نشست هماندیشی علم دینی با حضور آیت الله رشاد از سوی دبیرخانه هماندیشی علم دینی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی تهران برگزار شد.
11 مهر 1398 : 18:56
وسائل ـ آیت الله رشاد: امروز، هدف علم کشف حقیقت و هدف سیاست جلب سعادت نیست، هدف هر دو کسب قدرت است و این یعنی جنگ انسان با انسانها و خصومتورزی آدمی با طبیعت.
02 مهر 1398 : 17:47
وسائل ـ آیت الله شبزنده دار: حوزه علمیه رکن اصلی حکومت است به دلیل تأمین سه امر ضروری؛ ۱. نیاز حکومت به زمامدار یعنی فقیه عادل، ۲. نیاز حکومت به قوانین و قواعد اسلامی، ۳. نیاز حکومت به عنصر قضا و قضاوت که تأمین کننده بقای حکومت است.
31 شهريور 1398 : 17:47
وسائل ـ آیت الله اراکی: مسؤول اصلی فساد اخلاقی در جامعه، رسانهها هستند و دلیل آن هم عدم پایبندی به فقه رسانه از گروه فقه فرهنگ است؛ اگر فقه فرهنگ در جامعه رواج داشت و اگر رسانههای ما به فقه فرهنگ عمل میکردند در حال حاضر اخلاق جامعه ما به شکل دیگری بود.